20.27

Varit ledig nu hela helgen och det har varit sååååå skönt faktiskt. Åkte in till San Francisco igår (lördag) med en kille som gick i samma klass som mig på tränings skolan i New York, och han bor också här precis där jag bor så det är skönt att känna någon lite grann iallafall. Så vi tog tåget in tog ungefär 40 minuter men det var enkelt och vi behövde inte byta någonstans, utan rak in till Union Square där vi mötte upp Paula, svenska tjejen jag bodde med på skolan första veckan! Så vi shoppade lite, gick runt och kolla på massor sen åkte vi ner mot hamnen och vattnet och gissa om det var vackert... verkligen super fint och mysigt! Gick runt och kollade lite tills vi bestämde oss ganska snabbt för att det var dags för lunch så vi var då vid "Pier 39" där det är väldigt turist vänligt, och eftersom det var en så himla fin dag så var det såklart massor med folk där! Tog en promenad tillbaka till Pier 1 där Paula tog sin färja och vi gick till en "Bart" som tågen här kallas, det är mer som en pendel eller så.

Idag söndag var jag på mitt första Workout pass, fick ett 30 dagars kort av min värdfamilj vilket jag uppskattar väldigt mycket så idag var första dagen! Detta var något nytt för mig då jag aldrig varit på ett sånt här pass där det är flera liksom en grupp som kör samtidigt, men jag tycker absolut det var super kul och det gav verkligen något. Efter 2 månader utan hård träning så var detta en bra mjukstart så nu är det bara boka ett nytt pass för morgondagen och försöka hålla igång ! Det verkar vara poppis med sånna här pass här i USA för det finns mycket och välja mellan, men något jag absolut skulle vilja prova på är zumba så jag får se vad nästa pass blir!
Jag har precis kommit hem från mitt första Au Pair möte vilket var helt okej då vi höll till på ett stort glass ställe mmmmhmm mums! Nu ska jag bädda ner mig i sängen och checka av några gossip girl avsnitt !
nattnatti ! /L

Nu droppar jag bilder från NEW YORK

Måndag, Tisadag, Onsdag och nu Torsdag

dåligt med tid=dåligt med uppdatering... Människorna runt omkring mig här är helt fantastiska och lika så min värdfamilj, så himla snälla!
De första dagarna har bara flygit förbi och idag är det torsdag, vaknade faktiskt av att det regnar vilket inte är det vanligaste här på västkusten, men bra på ett vis eftersom markerna och naturen började bli lite uttorkade. Jag som tänkte sola och bada på eftermiddagen men det sprack ju nu.. får vänta tills helgen med det!
I tisadags var vi ut och åt middag med vmammans föräldrar eftersom vmammans mamma fyllde år! alla fick faktiskt presenter, jag fick ett presentkort på Starbucks på 50 dollar vilket motsvarar ca 375 kr! Väldigt glad och tacksam blev jag eftersom jag spenderar många av mina tidigt stunder där på morgonen!
Det är fortfarande lite svårt att komma in i tiden här, men jag kämpar på! Och bilder kommer det att komma men vet inte riktigt när... ha tålamod!
Bjuder på en bild från nu i morse, hoppas allt är bra i Sverige !

söndag, middag med familjens vänner

jappjapp, förmiddagen var lugn har pratat med mamma och pappa, mormor och morfar och Jonas på skype. Åkte ner till down town med vpappan eftersom det har varit en bilshow här i helgen, väldigt coolt att se så många olika och dyra bilar! När vi kom tillbaka så var det nästan dags för familjens vänner att komma över på middag och gissa vad !? alla hade någon knytning till Grekland för alla pratade grekiska mängder av tiden de var här. Så middagen bestod alltså av grekisk mat vilken var spännande. Har provat många nya saker vilket jag lovat mig själv att göra här borta! Det känns som om alla har tvillingar här också, en av de andra familjerna hade två tvillingpar så en tjej och en kille på 12 år och så var deras småsyskon 6år. Och som många av er redan vet så ska ju jag också ta hand om tvillingar nu när dom kommer i slutet av Oktober!

Ska verkligen ladda upp bilder snart från första veckan i New York, men jag har fortfarande inte kommit tillrätta med tiden här.. är 9 h efter er hemma i Sverige. Men ha tålamod, de kommer så fort jag har mer tid och känner att jag orkar. Nu säger jag gonatt efter min första helg i USA.

15/9-20/9, 2014

15/9-2014 17.35 tog jag och satte mig på ett direktflyg till New York, hur galet låter inte detta? kan knappt tro att det är sant. Sov inte en blund på planet, var nog bra nervös med tanke på att jag inte hade en aning om vad den första veckan i USA skulle erbjuda. Vi var många svenska tjejer som åkte från Arlanada och alla skulle till samma ställe så på så sätt var det skönt att inte behöva vara ensam! Vi landade och fy vad lång tid det tog att komma genom alla kontroller innan vi fick gå vidare till våra väskor och sedan sätta oss på en buss till det college vi skulle bo på dom första dagarna. Trött och helt slut anlände vi till Oakdale där vi fick snabb information och ett schema över alla lektioner vi skulle ha tisdag,onsdag och torsdag. Blev indelad i rum och jag fick sova med en svensk tjej som heter Paula. Sov ingenting den här natten heller.... Tänkte faktiskt inte berätta nå mer specifikt som vi gjorde under lektionerna och så, det var mer äta, plugga och sova. Torsdagen däremot, några timmars lektioner sedan satte vi oss på en buss in till Manhattan vilket var helt galet nice, klart bästa på hela veckan. Först fick vi en guidad tur med buss genom New York, såg bland annat frihetsgudinnan, en trapets skolan ( väldigt intressant för mig eftersom jag är cirkusartist ) tvillingtonsmonumenten eller vad man säger, central park och massa mer. Turen slutade med att åka upp till "Top of the rock" och jag säger bara det till er som någon gång i er framtid kommer att besöka New York så är detta ett måste. Utsikten härifrån var otrolig, med andra ord obeskrivlig. Massor med bilder togs här. Efter vi varit uppe där så tog vi oss ner igen och gick mot Time Square vilket också var fantastiskt och ett måste att göra när solen gått ner. Var tillbaka och i säng runt 1 någon gång kanske. Gick upp tidigt för att hinna packa ihop mina väskor och duscha osv, frukost och en sanbb samling i aulan innan över 150 st au pairer skulle säta sig på olika bussar till olika destinationer, jag, Paula och Anna satte oss på buss nummer 3 som tog oss till den flygplats vi skulle till för att senare på fredags kvällen ta flyget till CARLIFORNIA, SAN FRANCISCO. Fick som tur var sitta bredvid Paula, hon är super gullig och jag trivs väldigt bra med henne, och absolut det andra svenska tjejerna man var med på träningsskolan! Herregud..... har aldrig i hela mitt liv varit så nervös som när vi fick ta på oss bältet för landning. Det går inte att beskriva den känslan vi hade när vi gick av planet för att möta upp våra värdfamiljer. Åter igen så är jag väldigt tacksam för att ha någon bredvid mig genom denna första veckas äventyr. Möttes av mina värdföräldrar vilket var faktiskt rätt skönt, NU kunde jag slappna av ordentligt haha. Satte mig i bilen och vi åkte hem till deras hus. Bilresan var helt okej, blev aldrig en pinsamtystnad och sen så var vi snabbt hemma där jag även fick träffa v-mammans mor och far som hade suttit barnvakt åt deras dotter medans vmamman och vpappa hämtade upp mig. Fick se mitt rum och lite av huset innan jag gick ner till rummet igen för att försöka packa upp lite och sen var det dags att lägga sig, och denna gång i en riktigt säng, ÄNTLIGEN!
Sov helt underbart bra men vakna dock tidigt eftersom jag fortfarande var inne på New Yorks tid. Tog en dusch och sedan gick jag upp för att se om lilltjejen var vaken och uppe, och det var hon absolut och hon var så himla glad att se mig, som hon hade längtat. Vi trivs väldigt bra med varann redan efter en dag tillsammans. Frukosten blev på Starbucks mer specifikt en ägg/spenat macka och en stor kaffe! Åkte sedan direkt till lilltjejens fotbolls match och oj vad söta små femåringar kan vara, alla på bollen hela tiden. Resten av dagen har bara varit lugn. Har prata och visat vmamma mycket om vad vi har gjort under veckan och så sen har jag fått en ordentligre visning av huset. Nu sitter jag här och har precis pratat klart med bästa Jonas! Ska strax äta middag, sen är det tidigt i säng för min del !