20.27

Varit ledig nu hela helgen och det har varit sååååå skönt faktiskt. Åkte in till San Francisco igår (lördag) med en kille som gick i samma klass som mig på tränings skolan i New York, och han bor också här precis där jag bor så det är skönt att känna någon lite grann iallafall. Så vi tog tåget in tog ungefär 40 minuter men det var enkelt och vi behövde inte byta någonstans, utan rak in till Union Square där vi mötte upp Paula, svenska tjejen jag bodde med på skolan första veckan! Så vi shoppade lite, gick runt och kolla på massor sen åkte vi ner mot hamnen och vattnet och gissa om det var vackert... verkligen super fint och mysigt! Gick runt och kollade lite tills vi bestämde oss ganska snabbt för att det var dags för lunch så vi var då vid "Pier 39" där det är väldigt turist vänligt, och eftersom det var en så himla fin dag så var det såklart massor med folk där! Tog en promenad tillbaka till Pier 1 där Paula tog sin färja och vi gick till en "Bart" som tågen här kallas, det är mer som en pendel eller så.

Idag söndag var jag på mitt första Workout pass, fick ett 30 dagars kort av min värdfamilj vilket jag uppskattar väldigt mycket så idag var första dagen! Detta var något nytt för mig då jag aldrig varit på ett sånt här pass där det är flera liksom en grupp som kör samtidigt, men jag tycker absolut det var super kul och det gav verkligen något. Efter 2 månader utan hård träning så var detta en bra mjukstart så nu är det bara boka ett nytt pass för morgondagen och försöka hålla igång ! Det verkar vara poppis med sånna här pass här i USA för det finns mycket och välja mellan, men något jag absolut skulle vilja prova på är zumba så jag får se vad nästa pass blir!
Jag har precis kommit hem från mitt första Au Pair möte vilket var helt okej då vi höll till på ett stort glass ställe mmmmhmm mums! Nu ska jag bädda ner mig i sängen och checka av några gossip girl avsnitt !
nattnatti ! /L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0