hallihallå bloggish

ledsen över den super dålig uppdateringen men som sagt så drog jag iväg hem till Sverige den 6 mars för lite semester och hämta massor med energi hos mina kära vänner och familj så här kommer ett längre inlägg om min snabbvisit back home!

Började fredags morgonen 05.15 med att checka klockan och ser då att mitt tåg upp till New York var försenat från 07.09 till 08.11 och sedan 08.24 och så fortsätta det så jag började smått få panik och min värdpappa också som var hemma och skulle ha skjutsat mig till tågstationen tidigt denna morgon men så blev det dock inte.. Vi ringde tillslut Amtrak och frågade om mitt tåg skulle gå eller inte och samtalet slutade med att det inte kommer att avgå och att det inte finns någon ledig plats på något tåg från DC heller så då gav jag upp .. Min värdpappa sa tillslut att jag skulle ta bilen upp till New York men jag menar vi har ingen gps eller någonting hur tusan skulle jag hitta upp dit. Det hela slutar med att jag sitter i min värdpappas BMW för dom behövde min bil eftersom dom också skulle i väg på semester och hade mycket mer packning än lilla jag som bara hade handbagage med, åker till DC tog ca 3 h för det var så mycket trafik väl framme var jag tvungen att hitta till flygplatsen UTAN GPS, och hitta en långtidsparkering. 15 dollar kosta parkering/natt och där behövde jag ha bilen i 7 nätter så det blev en hel del pengar bara de, ca 15x80=120 sen 120x8 vilket då blev 960kr.. inte något jag hade lust att betala men det var bara gilla läget, jag ville ju hem!
Jag bokade alltså ett flyg för över 4000kr från DC till New York vilket bara är ca 30-40 min med flyg så jag är totalt PANK nu. Men när jag väl kommer in på flygplatsen går jag direkt till tavlan och kollar när mitt flyg avgår osv och då står det såklart INSTÄLLT så där står jag hungrig, stressad och helt jäkla förstörd och ensam... sätter mig ner på en bänk och äter min apelsin som jag hade med efter de gick jag tillbaka till tavlan och kollar och då har dom ändra så att flyget skulle gå men det var 40 minuter sent! Lyckaaaaaaaaaa.
Gick till gaten och satt mig när äntligen kunde jag lugna mig lite iallafall. Gick på planet och vi lämnar gaten men får order från kapten att vi inte får lyfta ännu för vi skulle inte få plats i luftrummet i New York så de var bara att fortsätta ut mot startbanan men vi fick lov att parkera på sidan om alla andra plan som skulle få lyfta så när vi väl ska stanna där på sidan så stannar vi inte utan hela planet har fått sladd för det var så himla halt där på sidan så vi snurra nästan ett halvt varv, aldrig hållit andan så länge kan jag lova! Jaja ännu 2 h sen men vi fick iallafall lyfta och det var det viktigaste för mig.
17.00 landade vi på en annan flygplats i New York än den jag skulle flyga från hem till Sverige så jag delade en taxi med en tjej som skulle också till JFK så det var nice.
Var på JFK ca 18.30 och äntligen kunde jag checka in och få äta. Strosade runt lite för mig själv och tillslut bestämde jag mig för att jag var värd att få lite fina naglar efter denna stressiga dag så där satt jag i kanske 1,5 h ompysslad och massagestol var verkligen de jag behövde sen var det dags att gå ombord planet till SWEDEN !! han sitta ner på min plats 10 minuter sen somnade jag och sova tills det var 15 minuter kvar till landning, fredag tog all energi från mig!
Glad och pigg var jag när jag vaknade, stod 10 minuter och väntade på en resväska som aldrig skulle komma... hade ju glömt att jag bara reste med ett handbagage denna gång! Gick ut och där står mammsen, pappsen och storebror såååååå glad att se dem!

Lördag: direkt när vi kom hem till Gävle tog vi en sväng förbi farmor och farfar, otroligt skönt att se dom! Massor med gott fika satt underbart bra denna lördagsförmiddag. Åkte hem tog en dusch började fundera på vad jag skulle ha på mig till kvällen då vi skulle fira min vän Cajsa som också nu fyllt 20 år!
Innan mamma lämna av mig hos Cajsa så åkte vi förbi mormor och morfar så jag hann se dom också!
Kvällen började med middag och förfest hos Cajsa sen gick vi ut på slick där jag träffade så många underbara vänner! VILKEN TOPPEN KVÄLL!

Söndag: inte en sån toppen morgon om jag får säga de haha! Petter och Olivia kom hem till oss och hängde, mysmys!

Måndag: åkte tidigt över till bästa Emma och snodde med mig hennes dotter Julia och åkte till Fjärran för badmys med henne, hon fyllde ju år några dagar innan jag kom till Sverige så då fick det bli hennes present!
På kvällen kom Jonas äntligen till Gävle och vi gick ut och åt på Churchstreet mamma,pappa, jag, petter, olivia och jonas!
Klockan var inte så mycket när vi lämnade restaurangen så vi svängde förbi gympan och här överraskade jag bästa Ted och Annelie som inte visste att jag var hemma så det var super kul !! Saknar att vara i hallen och saknar framför allt dessa två underbara människor!

Tisdag: Klockan 9 hämtade jag Olivia och vi åkte in till stan en sväng och så följde hon med till min gamla skola för jag ville hälsa på där också, och där i dörren så möts vi av både Malin och Weine vilken lycka!! Kaffe och skvaller bjöds de på, och även dom riktiga energinissar som sprudlar av energi.
Åkte senare iväg till min äldsta storebror för mys med honom, hästarna och katterna! Så himla underbart var det att vara i stallet igen och pyssla och hålla på. Sen blev det en promenad med Danne och minsta hästen medan jag red på den stora! Efter detta åkte jag in till gympan igen för att hälsa på lite fler folk och sen var det ju såklart en spontan tisdag hos Ted och Annelie med super god mat och bra häng!

Onsdag: kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde på förmiddagen, jo juste var till mammas skolan och åt lunch med henne och efter det åkte jag hem till världens bästa Carro, vi satt alltså helt tyst i 2h!? vi hade så sjukt mycket att säga varann men det bara kändes som att vi sågs igår, helt galet knasigt men så sjukt skönt var det! Denna människa kan man vara tyst med, man behöver inte vara social och prata för att hon ska förstå mig. Att vara tyst med henne känns som att fly verkligheten för en stund!
Runt 3 tiden lämnade jag Gävle för en snabbis i Uppsala, träffade först Jonas åkte och åt med honom innan hans träning och då åkte jag till Felicia och hämtade henne. Hon tränar i samma grupp som Jonas men var tyvärr med om en olycka för någon vecka sedan och henne knä är väldigt paj... så jag kände att jag verkligen ville träffa henne, få med henne till hallen så hon fick ha lite mer kul än var det var för henne att ligga i ett rum på sjukhuset många dar. Vi åkte till hallen och tyvärr så var ju LOUISE sen så hon kommer efter oss och vi som skulle bara klampa in i hallen och säga hej, så vi stod där i öppning och Louise ser Felicia osv men det tog ett bra tag innan hon såg mig och vilken chock hon fick, finfina Louise blev så glad så hon blev lite ledsen i ögonen Jag och Felicia satt där på en kloss i gympahallen och tittade på deras träning, helt galet vad man saknar gympabubblan....
Efter träningen bestämde vi med Louise att vi skulle ut och käka på torsdagen för att iallafall hinna ta igen lite tid och skvaller! Så jag och Jonas passade på att åka och äta MAX en härlig onsdagskväll som denna!

Torsdag: drog mig hem från Uppsala runt 10 tiden kom hem möttes av Olivia och vi skulle ju planera lite men det gick sådär jag var inte nå pigg och jag sov typ hela tiden, senare packade jag ihop min väska och städa lite på rummet och sen kom min moster och hälsade på precis innan jag skulle ta tåget till Uppsala igen för middag med Louise!

Kan inget annat än att säga att veckan hemma denna gång var toppen och att man inte tänker på hur bra man har det hemma i Sverige med alla rutiner och nära och kära. För mig var det super svårt att lämna denna gång eftersom jag insett att jag trivas lite för bra hemma. Men som sagt så har 2015 här på andra sidan atlanten inte alls haft den bästa starten så jag antar att man ofta då tänker på hur bra allt var hemma och att USA just då bara hade dåligheter och negativa sidor och vad jag mer ska säga. Det är tufft att bara slänga sig iväg från familj och vänner det vet jag men jag trodde aldrig att det skulle ta så hårt på hjärtat. Jag har varit sjuk konstant hela 2015 och mina värdbarn också, de är som en ond cirkel och det har tagit all energi från mig och jag har inte mått toppen.

Jag ligger nu här bredvid min sovandes pojkvän, min pojkvän som gör allt för mig, han som alltid finns där vart vi än befinner oss. Att du och jag blivit vi är det bästa som någonsin kunnat hänt. Du stöttar mig varenda liten minut av dygnets alla timmar, du tvekar aldrig en sekund på att jag klarar av något. Du säger, jag älskar dig när det verkligen behövs. Du är helt enkelt den bästa pojken på hela denna jord. Utan dig är jag ingenting, och jag älskar dig så fruktansvärt mycket.
Att vara så sjuk som jag är nu så är det inte alls lätt att ha det jobb jag har, att ta hand om 3 barn. Jag är så himla glad att ha dig här och som hjälper mig så sjukt mycket och ser till så att jag klarar av dagen. Du är allt och lite till
Så livet är rätt surt och jobbigt just nu men jag hoppas på att sommaren kommer snart och ger mig mer energi. Men jag kämpar på, för några dagar sedan så hade jag varit här i USA hela 6 månader. Dessa 6 månader gick rätt snabbt ändå och då tänker jag att de 6 månader som är kvar kommer gå ännu snabbare pga av sommaren och värmen! Jag är klar med vinter för i år.

Hoppas allt är bra med er alla och att ni har haft en bättre start på 2015 än jag!
Nu ska jag väcka Jonas för det är DINNER TIME !
/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0