en snabb sammanfattning!

hej allihopa!

vet inte ens vart jag ska börja… april, maj, juni och halva juli har nu bara sprungit iväg sen jag skrev något sist. Ledsen för att jag inte har uppdaterat er något men det har hänt så mycket samtidigt som jag inte haft ork eller tid till att skriva något. Jag tröttnade helt enkelt ett tag och känner inte någon större lust nu heller, men detta är ett väldigt enkelt sätt att meddela de allra flesta av er nära och kära så jag slipper säga samma sak tusen gånger om!
Tänker nu sammanfatta lite nu de senaste månaderna.

April månad var rörig, blandade känslor och var faktiskt på väg att avsluta mitt år med många olika anledningar men valde tillslut att ge mig fan på att avsluta de jag i september förra året påbörjade.

Maj, första helgen i maj så åkte jag och Patricia till D.C igen för att få våra sista credits gjorda. För att få en godkänt år så ska man med Cultural Care ta 6 credits ca 72 h tror jag det är om jag inte minns helt fel, men iallafall så tog vi en helgkurs och åkte redan på fredag eftermiddag och kom hem söndag kväll.
Firade mors dag 10e med brunch med hela familjen, riktigt mysigt var det.
Den 14e maj så gjorde jag ett stort allergi test för att se vad som nu kunde vara orsaken till mina allergiska reaktioner och fick mycket väl svar på det.
16e maj hoppade jag fallskärm med Lina och Patricia, något jag verkligen rekommenderar att göra! Bara en sån där sak som finns på min bucket list, har hunnit bockat av massor med saker under min resa här i USA vilket jag är väldigt glad över och mer ska det bli. Men helt sjukt, jag gillar höjder och sånna där galna saker men jag kan ärligt säga att när jag var där uppe så var jag inte så modig, allt gick väldigt fort från att åka upp i det lilla planet tills jag var nere på marken igen. Det var en obeskrivlig känsla men det var helt underbart och jag ångrar mig inte en sekund att jag gjorde det!
Maj månad så hänga jag väldigt mycket med Malin en tjej från Sverige. Även fast engelskan är flytande och är en vana nu så är det alltid att ha någon från Sverige som förstår en och man kan prata svenska.
22a maj så gick tjejerna på sommarlov, tidigt jag vet… skulle säga som det flesta andra au pairer säger, sommaren är en au pairs mardröm. Att ha alla barnen hemma hela dagarna är svårt, svårt att sysselsätta allihopa på samma gång och hela tiden.

Juni, mitt minsta värdbarn fyllde 1 år i början av juni och samma vecka åkte Malin hem härifrån… var rätt tufft när man alltid hade henne att umgås men som tur är har jag andra vänner här också som jag umgås med!
Hunnit med en sväng till IKEA för köttbullarnas skull !
Mitt äldsta värdbarn har gått på camp i två veckor vilket gjorde mitt jobb lite enklare när hon var borta från morgon till kväll. Hon sov till och med över på camp torsdag-fredag, min stora tjej!!
Midsommarafton, som jag önskade jag kunde varit hemma denna dag. Nämligen så firade jag och Jonas 1 år tillsammans denna dag! Kommer ihåg den dagen i detalj och hur nervös jag var för att vi åkte ner till Nyköping där Jonas är ifrån för att träffa hans föräldrar. Vilket jag inte tidigare gjort, super nervöst var det men dom är så himla fantastiska och så mysiga så det gick mer än bra!
Juni månad bjöd på mycket sol och bad, så himla skönt med värme! även fast det inte känns som att jag är ”utomlands” så är det ändå lyxigt med denna värme och så.

4th of July, jag sov över hos Lina till denna dag för att vi tidigt skulle plocka upp 6 andra tjejer från våran stad och åka till D.C för att fira. Vädret var inte riktigt på våran sida denna dag. När vi väl kom fram till D.C kollade vi på en jättestor parad sen gick vi och åt våran picknick och sen började det att ösa ner, har aldrig varit så blöt… inte ens paraplyet hjälpa det bara regnade igenom… senare på kvällen så var det fyrverkeri vilket var fantastiskt! Super fint. Sen var det bara dra sig till metron eftersom vi parkerade en bit utanför. Var hemma 3 på natten, en sån här tur vet jag inte riktigt om jag orkar göra igen haha..
När jag vaknade dagen efter hann jag titta på lite SM-finaler. Mitt gamla lag tog SM-GULD ni är så himla bra!!
Den här veckan har jag inte gjort så mycket, vi har firat Patricias födelsedag och sen har jag haft au pair möte också.
I helgen är min värdfamilj borta så jag är ensam vilket är riktigt skönt, äta när jag vill, sova hur mycket och länge jag vill, och allt är bara tyst ! haha.

Nu längtar jag tills nästa helg då Jonna kommer hit och är här över helgen! Då ska jag faktiskt ta och packa ihop en av mina resväskor eftersom jag bara behöver en när jag reser sista månaden nu. Det närmar sig med stormsteg.

Tills vidare, ha det så bra och sköt om er!
/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0