fredag, lördag och nu söndag

Jobbade som vanligt i fredags till ca 12, sen åkte jag direkt till banken för att lösa in checken så jag får pengar på mitt mitt konto. Efter de kände jag att jag behövde åka till shoppingcentrumet (det lilla dåliga vi har) men dom har ju ändå VS här och dom har massa rea nu så det är ju bara passa på! Blev ännu en till bh, så nu har jag 3 nya och dom är helt magiskt sköna så det var värt varenda krona! 2 av dom är lika modell fast olika färger och man knäpper den i fram så otroligt skönt att slippa ha massa spännen och så i ryggen sen den tredje är spännet i bak men fortfarande så skön!
Jaja nog om det, här i staden så är det trafikljus precis precis överallt och det suger.... råkade i fredags göra en riktigt rökörning och var så sjukt orolig för att dom skulle ta mig med kamera. Så när jag kom hem var jag sjukt skraj tills jag äntligen berättade för min värdmamma om hela grejen och först fatta hon ingenting sen skratta hon som tusan för jag trodde att alla trafikljus har hastighetskamrer för det sitter små kameror över allt men då förklarade hon för mig att det finns endast en sån riktig kamera och den sitter i en super stor korsning som är långt bort från där jag var. Dessa små kameror som sitter på alla ljus är för ambulanserna så dom bara kan klicka på en knapp så slår alla andra ljus om till rött så dom kommer fram snabbare och pjuuuuuuh så lättad jag blev. Pratade även med min värdpappa om det för jag var så nervös, och han sa att det inte var någon fara heller och skulle de va så att dom tagit mig med någon kamera så är det inte hela världen för dom ser inte vem som kör. Alltså USA kom igen..... era trafikregler och körning är SÄMST, nu när jag tänker efter så kör ju alla egentligen mot rött för så fort det slår om till gult gasar alla och så är det rött helt plötsligt. Ljusen är inte som hemma, när det slår om till rött så går det från grönt,gult sen rött precis som hemma bara att hemma har man några extra sekunder på sig medan här har du inte ens en sekund att tänka (så de var de som hände mig det slog om från grönt super snabbt till gult och direkt rött). Sen när du står och väntar på att det ska bli grönt så slår det om från rött till grönt på engång så det är bara att vara med haha.. tur att man har automatbil ;)
Senare frågade Louise en annan svensk tjej om jag ville med ut och käka, och jag är glad att jag gjorde de för jag sitter ju för det mesta bara hemma och somnar runt 9 varje dag.... Men så det var toppen, vi åt på Da Luca! Malin en till svensk var med och Anna som är från Tyskland. Var hemma strax efter 10 så jag somna snabbt!

Igår (lördag) låg jag i sängen till närmare 1, hur skönt som helst och så behövde jag bara jobba några få timmar där på eftermiddagen sen senare på kvällen mötte jag upp Louise på bion och såg The boy next door, ger den 7 av 10! Tyckte slutet var lite för dåligt, hade förväntat mig lite mer. Men annars var den bra!

SÖNDAGGGGGGG äntligen en ledig dag, ligger fortfarande i sängen och vill inte gärna gå upp men det börjar lukta våfflor så lär dra mig neråt snart!

Hört att de snöar mycket hemma och jag önskar lite att vi också kunde få lite snö för det är kallt men tråkigt utan snö!
Ha en fin söndag /L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0