Kan bara inte sova

Hej hur är läget?
Har inte haft någon större tid till att bloggish, våren är här och sommaren närmar sig med stormsteg! 
Glad påsk måste jag iallafall säga, tänkte att jag ska skriva ett lite längre inlägg om min påskhelg imorgon (eller när de nu blir av) 

Det här med att va au pair och bo på sitt jobb går inte alltid ihop. Jag ska inte klaga på att jag "inte får sova" för det får jag men då måste jag somna klockan 8 när alla andra sover och vakna när tjejerna vaknar och inte längre kan vara tyst.. Jag skulle väl säga att jag är en typisk 20 åring som helst skulle vilja sova längre än till 7 när man är ledig men så funkar det inte just nu, jag har prövat med öronproppar men det har inte hållit hela vägen så nu det senaste dagarna då jag inte har behövt gått upp på morgonen så har jag satt i hörlurarna och kunnat somnat om vilket varit toppen! Men nu är vi tillbaka på normala tider igen så jag måste gå upp när någon är vaken. Vilket är rätt mysigt vissa gånger när dom vill sitta i soffan och mysa framför tvn ett tag så ibland är det toppen att vara au pair!! 
Sömn och rutin är verkligen något jag behöver, så fort jag kommer ur min rutin så blir jag trött, på dåligt humör, tappar suget för mat och vill helst bara gå upp på mitt rum och ha lugn och ro. Så Sverige jag känner mig rätt redo för en ny rutin, men samtidigt så känner jag att jag inte riktigt är klar här i USA ännu. Jag vill resa, sluta sitta här hemma och se allt som är desamma hela tiden, sluta slösa bort tid. Jag ska börja planera upp massa saker att göra nu så jag har saker att se fram emot, så ja jag erkänner att jag är inne i en liten dipp just nu. Men med lite saker att se fram emot så ska nog allt lösa sig snart! 

Jag har varit här i USA nu i över 200 dagar, de är lite häftigt faktiskt! Och jag försöker att påminna mig själv hela tiden om att detta år är en sån liten del av mitt liv så jag missar inte super mycket där hemma som jag ofta tror, det viktiga för mig just nu tror jag är att försöka vara positiv i de tillfällen då humöret inte är på topp. Man får lura hjärnan och kroppen med lite glädje! 

Blev kanske ett deppigt och tråkigt inlägg men jag behövde få de ur mig för jag har legat i sängen nu i 4 h och försökt somna men tankarna tog över så nu hoppas jag på att somna snabbt. Och jag har bestämt att imorgon ska bli en bra dag! Så jag antar att vi hörs imorgon :) 

Gonatt /L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0