7 months in the US

5månader & (+1) månad kvar!
wohooo att tiden går så fort nu är helt otroligt och jag bara hoppas den sista tiden går lite snabbare fast samtidigt så vill jag inte att detta år ska ta slut. Jag lär mig nya saker precis varje dag, det är så nyttigt att vara här i USA.
I mitt fall så gäller regeln ge och ta rätt mycket. Den svensk som jag är så ger jag mer än vad jag tar, för att vi ofta i Sverige är för feg för att ta för oss och fråga om saker medan vi bara ger och ger. Och jag är absolut för feg för att fråga om en ledig dag eller säga ifrån när de behövs och säga nej. Jag har där med bestämt mig för att sluta vara så feg och börja säga ifrån när de behövs och ta för mig mer. Jag har nu bara 5 månader kvar i min familj och jag börjar bli trött på att vara här i denna tråkiga stad dag ut och dag in. Jag vill resa, upptäcka och bara vara. Hämta energi från saker som gör en glad, att uppleva nya saker är både lätt och jobbigt i vissa fall. Men nu har jag bestämt mig för att försöka ta vara lite mer på tillfällena som ges och göra något utav det. Känns som jag pratar i gåtor just nu, de jag menar eller försöka förklara är att tiden försvinner alldeles för snabbt nu.

Jag bara längtar till att få komma hem och starta de liv som väntar men samtidigt väldigt skrämmande. Jag har inte riktigt ännu bestämt mig för vad jag ska göra nära jag kommer hem, men just nu går tankarna om att börja plugga eller söka jobb direkt. Så vore grymt om ni sitter på nå jobb eller känner någon som vet något!!

Första helgen i Juli 2014, SM guld ! Lever på det sista volterna jag körde än idag. Så nöjd med volterna jag fick till på bara 2 år! Jag har alltså inte tränat gympa sedan dess. Gympa har varit mitt liv sen jag var 4 år gammal. Kroppen vill träna, kroppen och huvudet vill vara i hallen med mitt lag och träna, träna, träna och träna! Jag tänker inte säga att jag har slutat för det har jag inte, jag har bara tagit ett uppehåll på 1 år. Nu vill jag så gärna tillbaka menmen bara något jag lär leva med just nu, för detta är också något jag vill just nu. Jag vill avsluta plugget och avsluta mitt au pair år som planerat i September sen har jag en resemånad där jag ska fylla mitt liv med ännu fler upplevelser.
Men just nu ska jag försöka leva i nuet och inte tänka på slutet. Och därför måste jag tyvärr avsluta detta inlägg lite snabbt och fortsätta plugga för jag har 3 stora essäer som ska in om 1 vecka!
Sånt kul jag håller på med medan alla min vänner går på Snoop Dogg konsert.... ähh jag klarar mig bra utan det!

Go'natt, ikväll kommer jag sova bra. Idag har varit en bra dag och jag mår bättre än på länge!
/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0