VIRGINIA = VOLVO och sen pengar

jag skojar inte, på min gata där jag bor så äger 98 % av varje hushåll en volvo och när man är ute och kör på vägarna så kan man ju nästa tro att man är i Sverige. I denna stad är volvo poppis kan man lugnt säga !
Nog om bilar, idag började jag 3am vilket var super jobbigt.... mamman kom hem vid 12 och då tog jag bilen för andra gången till en plats där jag aldrig varit själv, vuxenpoängen bara rullar in. Åkte till min bank för att fixa med mitt nya bankkort som jag skaffat här i USA, aktiverade det och sen så löste jag även in de checkar jag fått under tiden jag jobbat för denna familj ! Känns faktiskt bra att få pengar nu igen eftersom att jag inte fick pengar av förra familjen då jag inte jobbade de två veckor jag var i rematch men nu är jag med i matchen igen och pengarna rullar in som dom ska, det går bra nu! Så både åkt på en biltur själv och fixat med banken 2 vuxenpoäng på en och samma dag= NÖJD. 
När jag kom hem igen tog jag lite morötter och dipp till mellanmål och kollade med min värdmamma på "the walking dead" idag var det läskigt haha! 
Efter det tog jag mig en springtur, och oj vad härligt det var idag, det flöt på nästan alldeles för bra! Körde lite hemmafys och sen en dusch innan jag satt mig och prata med Jonas! Middag med mamman och barnen, sen tog jag åter igen bilen fast denna gång till starbucks och träffade en annan svensk tjej som också är au pair här i samma område. Så skönt att få komma ut och träffa folk, lite jobbigt det där i början när man är helt ensam! Kaffe och prat blev det innan jag behövde åka hem för att göra mig klar för sängen och sova.

Har tänkt en del på vad jag egentligen sparar pengar till och det tänker jag fortsätta fundera på för jag vet verkligen ingenting speciellt jag behöver just nu eller att jag har något inplanerat! Skulle dock vilja åka till Washington DC för lite shopping och uppleva den staden, så de får hända inom snar framtid tycker jag!

Nu måste jag släcka ner datorn för att hinna få tillräckligt med sömn innan jag börjar jobba igen! Nattinatti,
/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0