T, F, L, S, M och nu tisdag

Torsdag 6/11 kom pappan äntligen hem efter att ha varit borta på jobb längre än beräknat... han var hemma runt lunch och klockan 2 tog han med mig till klubben för en golfrunda, har aldrig riktigt spela golf förutom minigolf men det är ju inte i närheten av samma sak haha. Kan ju inget annat än att säga att det gick över förvänta, nu vill pappan köpa golfklubbor till mig i julklapp haha ! Åt god mat tillsammans hela familjen på kvällen och sen var det kväller.

Fredag 7/11 fick jag sovmorgon till åtta då kom pappan in med lillkillen och vi somnade om och låg i sängen ända till 10 sedan var det dags för en flaska mat till honom och frukost till mig, jag åt de sista pumpavåfflorna vi hade kvar. Det är ju en säsongs grej dom hade bara så nu är det slut vilket jag hatar för jag har aldrig ätit godare våfflor än de! Mamma och pappan var hemma ca 12 och då slutade jag jobba för en stund gick upp på rummet och bäddade sängen och lite annat sånt där småplock. Fick även ett meddelande av mamma som sa att paketet hon skickat till mig har lämnat Sverige och är nu på väg till mig !!! Åkte iväg till poolen för lite bad och oj så skönt det var att bara sitta i bubbelpoolen och chilla, det behövde jag. Började jobba igen klockan 5 för att mamma och pappan skulle iväg på kalasfirande för vuxna så jag fick stanna hemma och passa barnen! 10 var dom hemma igen och då gick jag direkt upp och la mig.

Lördag 8/11 tog jag mig en rejäl sovmorgon, kollade massor på trampolin VM från datorn, åt frukost och precis då behövde pappan återigen åka på jobb... så senare på kvällen fick vi sällskap av mormorn som kom över och åt TACOS med oss !

Söndag 9/11 även denna dag tog jag sovmorgon, klev upp tog en dusch och gjorde mig i ordning för att bli upphämtad av mormorn för biomys och även 5an (äldsta barnet) var med, popcorn och cola satt fint en söndags förmiddag. Avslutades med att hjälpa mormorn med lite julklapps shopping åt alla hennes 16 barnbarn eller hur många de nu var! Lunch åt vi även där innan vi drog oss hemåt. Juste hon har köpt en spritter ny Auidi Q7 och vilket tryck det var i den jämfört med min lastbil..... haha super härlig dag var det iallafall !

Måndag 10/11 jobbmåndag- jobb till 12 och direkt när mamman kom hem så åkt vi till DMV (där man gör körkorts testet osv) för lite information och sen så jag kunde få boken till skrivprovet! Inget speciellt hände denna måndag så jag somnade runt 9 ..

Idag tisdag 11/11 sov lillkillen förvånansvärt länge, runt 7 tiden gick jag och han ner för han behövde frukost. Medan han åt skyndade jag mig att plocka ur diskmaskinen och startade en tvättmaskin. Väckte tjejerna bytte kläder på de och de följde med ner och satte sig snällt och väntade på sin frukost. Han få mycket gjort redan innan vi åkte till skolan så när jag kom hem efter att ha skjutsat de till skolan så satte jag igång en ny maskin med tvätt och den blöta in i torktumlaren. Gick igenom lillkillens kläder och vek i hop allt fint osv. Sen hade jag mycket ensam tid till honom så vi låg på golvet på hans filt och bara myste. Sen kom tjejerna och mamman hem och jag gick rätt snabbt upp på rummet och började plugga lite körkortsteori och nu sitter jag här och pratar skype med världens bästa pojkvän!

kram/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0