L.Y.C.K.A

En sån där löjligt bra dag har det varit!
Började med att jag gick ner och hämta lillkillen runt halv 4 inatt men båda somnade om ända till 07.00 då klockan ringde, vi smög ner och han fick sin flaska och jag gjorde i ordning för äldsta tjejens snacks, hela den här vecka är det hon som är en "special friend" i hennes klass så hon bjuder på lunch-snack så idag var det äppelklyftor och nå kexliknande som stod på menyn och gissa om min värdmamma kom med ett bra tips kvällen innan, för att äppelklyftorna inte ska bli sådär bruna så häller man i lite vatten och sen pressar man i lite citronsaft ! Helt galet bra. 7.30 väckte jag tjejerna och deras frukost var serverad direkt när dom kom ned. 8.35 tog vi på oss skor och hoppade in i bilen. Det är inte det lättaste att lyckas få in 3 barn i bilen samtidigt men jag lyckas!
För det mesta så gör jag bara "drop off" att vi ställer oss i en drop off kö av bilar så kommer lärarna ut och hämtar barnen i bilen och följer dom in till skolan och sina klassrum, men ibland brukar jag följa med in på morgonen då båda ska lämnas av. Det är rätt mysig miljö i deras skollokal, mysigare än vad de var när jag var sådär liten! Barnen ger en så mycket energi vissa stunder, och det är en speciell känsla som åker runt i kroppen när tjejerna visar mig sånt jag inte vet om skolan. Då de får känna sig lite mer vuxen! så himla söta.
Nog om det, idag var det onsdag och ikke skoldag för minsta tjejen så när vi kom tillbaka hem så frågade hon om vi inte kunde gå en promenad och varför inte?! vädret var super skönt idag så jag satte lillkillen i vagnen och så gick vi. Och jag lär påpeka att jag gick i ballerina skor och t-shirt hur nice är inte det i November!!
Äldsta tjejen och mamman var hemma strax efter 12 och då gjorde jag mig i ordning för att åka och träffa Patricia, en tjej från tyskland som är au pair här i Charlottesville ! Möttes på starbucks, jag tog en kaffe och en bit PUMPABRÖD mmmmmm mums det var länge sen!
Hon var tvungen att åka tillbaka för att jobba på eftermiddagen så då passade jag på att gå in på affären bredvid och strosa runt och köpa lite sånt jag behöver, som schampoo, balsam, tandkräm köpte även lite nötter som jag kan äta lite såhär på kvällen då jag ofta är ensam uppe när alla andra sover. Jag väntar ju fortfarande på det paket som mamma skicka till mig och där i finns massor med svenskt godis !!!!!!
När jag sitter i bilen på vägen hem, så höjer jag volymen och bara sjunger med i låtarna som spelas, vilken helt underbar känsla jag har haft i kroppen idag. En helt toppen dag helt enkelt!

Idag har jag även hunnit slagit in äldsta tjejens present som hon ska få av mig då hon fyller 5år nu i helgen !!
Så på fredag blir det poolparty på klubben, med tema Hawaii !

Nu ska jag släcka ner, hoppas ni får en fantastisk Torsdag alla läsare!

puss och kram/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0