16/11

2 månader och 1 dag här i USA och på tisdag är det 1 månad här i Virginia! Jag som ofta får en förkylning har lyckas slippa det i över 2 månader, hur skönt som helst! Men nu är det dags.. kände redan i fredags att något var på väg och såklart så ligger nässprayen som mamma skicka med i paketet som fortfarande inte kommit fram så ja en riktigt dåligt natt har jag haft med ingen sömn alls, så det fick bli runt 5 filmer! Tjejerna har nyss vaknat så nu ser det på TV och jag ska göra frukost till de!

Att flytta iväg så här trodde jag att jag aldrig skulle göra, jag har alltid och då menar jag alltid varit rätt beroende av mina föräldrar, dom har gjort allt för mig, litet som stort, skjutsat hit och dit speciellt pappa hahahahah. Har varit allmänt lat, så det här är det absolut bästa jag kunde göra för att börja ta hand om mig själv och klara mig på helt egen hand. Jag lagar mat, jag kör hit och dit utan att veta säkert vart jag ska, tackar för gpsen som finns på mobilen... jag tvättar, fixar pappersarbeten (på engelska), tar hand om 2 barn och en bebis och så vidare! 10 månader kvar och jag kan inte vänta på vad de månaderna kommer att bjuda på! Jag är säker på att det blir en massa skoj iallafall.
Idag är det 40 dagar tills jag lämnar USA för några snabba dagar hemma i Sverige. Men det är massor att se fram emot innan det!
- thanksgiving
- 13/12 au pair möte
- julshopping, julmys och julstämning
- julafton
Så jag tror absolut att dagarna nu innan min hemfärd kommer springa förbi precis som dessa 2 månader gjort! Så länge man har saker att se fram emot så är livet här i USA ruggit bra, men såklart längtar jag hem lite också!

Nej nu är dom hungrig, tjingeling /L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0