LÖRDAG & SÖNDAG

Lördag morgon vaknade jag lite halv krasslig, men bestämde mig för att göra något roligt denna dag och det blev en helt kanon bra dag. Runt halv 12 plocka Lina och hennes kompis upp mig och vi åkte till IKEA hur grymt var inte det?!?!? Det var en bra bit att åka men det gjorde ingenting för vi fick äntligen "svenska köttbullar". Vi var där ett par timmar och bara gick runt, köpte inte allt för mycket men några saker blev det som:
-4 st ramar till mina foton som jag tog med från Sverige
-Fläder dryck
-En röd badrums matta passande till julen
-4 st ljus och 4 st glasplattor till ljusen (tänkte försöka få till lite advent stämning här på mitt rum)
-Sen blev det såklart en ask med marabou
Tror det var allt, när vi skulle åka hem var det mörkt ute och det tog nog runt 2 h.. Hade iallafall en toppen dag och det var så himla skönt att träffa annat folk än familjen, vilket jag inte klagar på men absolut så är det skönt att få prata av sig till kompisar istället för att bara prata med päronen hela tiden !

SÖNDAG vaknade upp med världens förkylning igen och nackspärr.... bror min skickade sms och fråga om vi skulle prata lite, tror vi prata över 2 h haha! När jag pratar med honom känns det som jag sitter hemma i soffan i trötta Gävle och pratar med honom på telefon, det känns bara så hemma! Och jag längtar efter att få träffa honom.
Efter ett mycket bra samtal med honom satte jag mig vid skrivbordet och började plugga körkortsteori, det är så tråkigt så jag håller på döööööö. Varför kan alla länder inte bara ha samma skyltar samma regler. Istället för att man helt plötsligt kan svänga höger mot rött ?! aja jag gav mig inte utan jag läste hela den boken idag faktiskt och det känns rätt skönt!
Idag har vi äntligen åkt och valt en julgran hihi, och imorgon ska vi klä den! Vi var även till klubben för lite advent mys.

Dags att släcka och ladda om för en ny vecka. /L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0