körkort

äntligen alltså, som jag gått och varit nervös för detta! och absolut så skulle det bli en super dåliga start och lång väntan men jag klarade det!
Var stressad redan när jag vaknade vet inte varför men det bara var så, pappan var seg hela morgonen så jag fick stressa ihop allt och till slut var vi iväg. 8.36 lämnade vi gatan och då skulle vi ju till ett ställe för att äta frukost... alltså nej äldsta börjar ju skolan 9 och vi var redan sen hemifrån man kan inte bli mer stressad än vad jag var.. aja skit samma. 9.34 fick jag min nummerlapp på DMV stället där man tar körkortet och där fick jag sitta och vänta i över 2h och när de väl är min tur säger dom att jag inte har alla papper som behövs så det var ju bara att vända på klacken och åka iväg för att fixa det, och vid det tillfället hade min tankar ändrats och jag var super sur och arg men jag tog mig tillbaka till DMV och åter igen fick jag en ny nummerlapp och fick då sitta 3h och vänta på min tur. När jag väl fick sätta mig ner och göra provet så var jag ju sjukt nervös.. tänk att göra det på ett annat språk och såklart skulle jag få ett skit svårt medans alla andra sagt att det varit så enkelt men jag klarade det och jag är typ chockad hahah. Gjorde körprovet på samma gång och det var ju löjligt, damen kontrollerade bilens lampor som tog ca 2 minuter sen fick jag kör en lite sväng på 5 minuter sen var jag klar. Nu förstår jag varför alla kör som hej kom och hjälp mig.

En lång dag med många timmars väntan, men glad och lättad är jag nu, feber och super trött så det blir gonatt redan nu 20.28! Ny dag i morgon!
nattinatti /L.

Kommentarer
Postat av: Annika Björkbacka

Grattis till körkortet! Var stolt över dig själv.

2014-12-02 @ 22:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0